oktober 2019

NIEUWSBRIEF OKTOBER 2019

 

PERSONEELSSAMENSTELLING.

Vanaf dinsdag 1 oktober 2019 gaat het lerarenplatform in werking. Dit betekent dat onze school deeltijds over een extra kleuterjuf kan beschikken. Deze juf kan in onze school en in alle scholen van de scholengemeenschap vervangingen doen. Juf Heidi neemt deze taak op zich.

In het 4de leerjaar B is het niet juf Larien maar juf Shari die voor de klas staat.

Juf Ann is overgegaan naar de scholengemeenschap. Zij is ICT-coördinator in de plaats van Carine De Baets.

Meester Wim wordt gedurende zijn afwezigheid vervangen door juf Ine.

 

SAVED BY THE BELL.

Vrijdag 4 oktober zullen de leerlingen van onze school samen met de leerlingen van De Regenboog met toeters en bellen aandacht vragen voor het recht op onderwijs voor iedereen.

 

OUDERRAAD SINT-JAN.

Er hebben zich al verschillende ouders aangesloten bij de ‘Algemene ouderraad’. Vorige week dinsdag kwamen ze voor het eerst samen. Het is de bedoeling om zo veel mogelijk ouders te betrekken. Wie meer info wil of graag uitgenodigd wordt op de volgende algemene ouderraad kan mailen naar ouderraad.sintjan@gmail.com.

Data algemene vergaderingen:

  • Dinsdag 17 december 20:00
  • Dinsdag 17 maart 20:00
  • Dinsdag 16 juni 20:00
  • Dinsdag 15 september 20:00

 

GEZONDHEIDSBELEID.

Tips voor een gezond ontbijt

9 oktober is er gezond ontbijt op school. Een gezond en evenwichtig ontbijt maakt dat we goedgemutst en geconcentreerd de ochtend doorkomen. Hier nog even enkele tips op een rijtje:

  • Een gezond ontbijt is rijk aan meervoudige koolhydraten, onze gezonde energieleveranciers, en arm aan vet. Bruin of volkorenbrood is een uitstekende keuze. Pas op met ontbijtgranen, vaak bevatten deze veel toegevoegde suikers. Havermout of zelfgemaakte granola is een uitstekend alternatief.
  • Pistolets, sandwiches en koffiekoeken zijn te vermijden, deze zitten boordevol verzadigde vetten en snelle suikers en zorgen voor concentratieverlies en slaperigheid.
  • Kies liever voor hartig beleg zoals magere kaas of vlees. Probeer zoet beleg te beperken, een goede regel is de helft van de boterhammen met hartig beleg en de helft met zoet beleg. Mager zoet beleg (peperkoek, confituur, stroop) is te verkiezen boven vetrijk zoet beleg (choco, chocolade of speculoos).
  • Een halfvol melkproduct (plattekaas, yoghurt, melk) zorgt voor aanbreng van calcium en eiwitten: noodzakelijk voor onze botten en goed voor het verzadigingsgevoel.
  • Als drank kies je liefst voor water of halfvolle melk. Versgeperst of fruitsap zonder toegevoegde suikers kan, maar bevatten vooral veel suiker en weinig vezels. Kies liever voor een stukje vers fruit bij het ontbijt. Tip: je kan je boterham ook beleggen met vers fruit, gezond en lekker!
  • Bij kinderen mag een mespunt plantaardige vetstof op de boterham niet ontbreken.

Liesbeth Van Huffel

Bron: vlam.be

 

Directie en schoolteam

Artikel maakt deel uit van de volgende categories
Nieuwsbrief